Det er ventet store endringer innen søkemotoroptimalisering i 2021 med et enda større fokus på brukeropplevelse. Her får du vite hva du må oppdatere deg på.
På bloggen vår deler vi stort og smått om digital markedsføring. Vi deler av vår kunnskap om blant annet SEO, blogging, digital annonsering og sosiale medier, og gir deg nyttige tips og triks vi tror kan komme godt med for deg som skal markedsføre bedriften din på nett.
Send oss gjerne dine ønsker, vi liker en utfordring
Det er ventet store endringer innen søkemotoroptimalisering i 2021 med et enda større fokus på brukeropplevelse. Her får du vite hva du må oppdatere deg på.
Å vokse som selskap er viktig for enhver bedrift. Enten det er snakk om å øke omsetningen, salgstallene eller levetiden på hver kunde, er søkemotoroptimalisering og SEO-byrået en viktig støttespiller.
At SEO har påvirkning på bedriftens bunnlinje er hevet over enhver tvil. Nordmenn utfører millioner av søk på internett hver eneste dag, og Google har for lengst blitt mange bedrifters viktigste markedsføringskanal.
Søkemotorene er og blir den viktigste markedskanalen for en stor andel norske bedrifter - og ikke minst for de som lever av å levere digitale løsninger. Dersom spådommene om en utvidet bruk av hjemmekontor i kjølvannet av Covid-19 slår til, vil særlig SaaS-markedet bli enda mer konkurranseutsatt. Derfor er det meget viktig at SEO har en sentral posisjon i selskaps markedsplan.
De store søkemotorene er for de fleste norske bedrifter en av de aller viktigste konkurransearenaene. Likevel ser vi at forbausende få selskaper har et bevisst forhold til hvordan de jobber med organisk synlighet, og enda færre har en konkret plan for hvordan de går frem for å oppnå bedre resultater Denne artikkelen er ikke ment å være en komplett fremdriftsplan, men et forslag til hvilke steg du og din bedrift kan ta for å øke den organiske synligheten i Google.
Mono er navnet på plattformen vi designer mange av nettsidene våre på. Vi tilbyr nettsidepakker av ulik størrelse, tilpasset dine behov og ditt budsjett. Fordelene med en nettside på Mono er mange. Vi har listet opp de største for deg!
Hjemmesiden er selskapets viktigste utstillingsvindu og har gått fra å være en av mange markedskanaler til å i stor grad definere bedriften i kundens øyne.
Nettsiden er for mange førsteinntrykket man får av bedriften din, derfor er det viktig å ha alt på stell. Vi har samlet de viktigste tingene nettsiden din bør inneholde.
Alle bedrifter drømmer om at besøkende skal legge igjen kontaktinformasjonen fordi de er interessert i det du tilbyr. Hvis det skal være en mulighet for at dette skal skje må du faktisk legge til rette for at de besøkende kan gjøre dette så enkelt som mulig.
Har du kommet inn på en nettside og tenkt «Oi, ja vel, hva skjer her»? Eller irritert deg over dårlig oppløsning i bilder?
Noen ganger er faktisk det overfladiske ved en nettside noe av det viktigste. Det vil påvirke hvordan dine besøkende oppfatter bedriften, og om de i det hele tatt gidder å engasjere seg i nettsiden din.
Har du fortsatt ikke SSL på nettsiden din? Det kommer Google til å straffe deg for.
Å opprettholde tilstedeværelse og interesse på Instagram kan være vanskelig. Skal du nå frem til visse målgrupper i dag så må du faktisk benytte Instagram Stories.
I månedsskiftet august/september endret Facebook formatet for annonser som vises i mobilutgaven av plattformen. Endringen gjør at annonseformatet for bilder og video på mobil er mer lik på tvers av Facebook og Instagram. Det betyr at du nå kan bruke samme bilder og videoer på begge annonseplasseringene.
Mer enn 2,3 millioner nordmenn har en Instagram profil og over 60 % av disse bruker Instagram daglig (Ipsos, 2019). Det er derfor ingen tvil om at bedrifter går glipp av mye dersom de ikke er synlig her. Vi gir deg 5 gode grunner til hvorfor bedrifter bør opprette en profil på Instagram.
Instagram er en spennende, og hurtig voksende, kanal for bedrifter. Det finnes mange muligheter for både små og mellomstore bedrifter å sette preg på sin profil som en del av markedsmiksen.
Det kan ta tid å bli kjent med Facebooks annonseringsverktøy og lære seg å målrette riktig, men med tid og tålmodighet kan du oppnå veldig gode resultater.
For at en bedrift skal bruke Facebook riktig, og som et effektivt markedsføringsverktøy, er det noen ting det er greit å vite:
De store søkemotorene er for de fleste norske bedrifter en av de aller viktigste konkurransearenaene. Likevel ser vi at forbausende få selskaper har et bevisst forhold til hvordan de jobber med organisk synlighet, og enda færre har en konkret plan for hvordan de går frem for å oppnå bedre resultater Denne artikkelen er ikke ment å være en komplett fremdriftsplan, men et forslag til hvilke steg du og din bedrift kan ta for å øke den organiske synligheten i Google.
Blogging er ikke nytt. Faktisk så har det foregått i over 20 år allerede, men det har endret og utviklet seg i løpet av disse årene, og det finnes mange forskjellige typer blogger og bloggere.
Hvis du med viten og vilje har havnet inne på denne siden: Velkommen! Du kommer nå til å lære mer om TF-IDF og dets betydning for organisk synlighet i de store søkemotorene.
En landingsside er den første siden en bruker havner på etter å ha klikket på et søkeresultat eller annonse. Du skal selvsagt alltid jobbe med innholdet på nettsiden din, men på en landingsside er dette spesielt viktig om du driver betalt trafikk til siden.
I dette innlegget skal vi forsøke og gi deg noen gode råd til hvordan du kan bruke Google for å finne inspirasjon til blogginnlegg, artikler og andre tekster.
Skriv det viktigste først
Alle har dårlig tid, og særlig på nett. Kom til poenget med en gang, så kan leseren selv velge om den har fått nok informasjon eller skal lese videre.
I fjor handlet nordmenn for over 3,8 milliarder kroner på Black Friday. Det er salgsrekord ifølge Nets. I år er derimot mange butikker rammet av Covid-19-pandemien. Heldigvis er det mye bedrifter kan gjøre digitalt. Her er syv tips til hvordan din bedrift kan lykkes med Black Friday-salget.
At SEO har påvirkning på bedriftens bunnlinje er hevet over enhver tvil. Nordmenn utfører millioner av søk på internett hver eneste dag, og Google har for lengst blitt mange bedrifters viktigste markedsføringskanal.
Hjemmesiden er selskapets viktigste utstillingsvindu og har gått fra å være en av mange markedskanaler til å i stor grad definere bedriften i kundens øyne.
Vurderer du å starte en nettbutikk eller kanskje du allerede har en? Det er mye å ta stilling til når du skal selge produktene dine på nett.
Hvordan skal man skille seg ut med innhold? Blogg? Infografikk? Med så høy konkurranse om folks oppmerksomhet må man skape innhold som er mer enn bare innhold.
Her er en liste over nettsider med gratis bilder du kan bruke i markedsføringen av bedriften din.
Det er fort gjort å gjøre feil når man jobber med sosiale medier. En liten skrivefeil kan man alltids tilgi, men noen feil kan ha større konsekvenser. Her er 7 ting du bør unngå å gjøre på sosiale medier.
En landingsside er den første siden en bruker havner på etter å ha klikket på et søkeresultat eller annonse. Du skal selvsagt alltid jobbe med innholdet på nettsiden din, men på en landingsside er dette spesielt viktig om du driver betalt trafikk til siden.
Her kommer noen ideer til hvordan du kan benytte deg av Facebook Live i markedsføringen av deg selv, bedriften eller en merkevare.
En chatbot er et dataprogram som «svarer naturlig» i en samtale enten via tekst eller lyd. De er ofte designet slik at de skal simulere hvordan et menneske ville svart i en samtale.
Facebook Live lar deg kommunisere med ditt publikum på en personlig måte.
Etter at du har opprettet et speilpublikum vil det bli klart til bruk når du skal opprette en annonse i Annonseadministrasjon eller Power Editor: