Det er fort gjort å gjøre feil når man jobber med sosiale medier. En liten skrivefeil kan man alltids tilgi, men noen feil kan ha større konsekvenser. Her er 7 ting du bør unngå å gjøre på sosiale medier.
Vi kan nærmest garantere at dine kunder finnes på ett eller flere sosiale medier. Her har vi samlet våre blogginnlegg med våre beste tips om hvordan du når ut til dem.
Det er fort gjort å gjøre feil når man jobber med sosiale medier. En liten skrivefeil kan man alltids tilgi, men noen feil kan ha større konsekvenser. Her er 7 ting du bør unngå å gjøre på sosiale medier.
En landingsside er den første siden en bruker havner på etter å ha klikket på et søkeresultat eller annonse. Du skal selvsagt alltid jobbe med innholdet på nettsiden din, men på en landingsside er dette spesielt viktig om du driver betalt trafikk til siden.
Her kommer noen ideer til hvordan du kan benytte deg av Facebook Live i markedsføringen av deg selv, bedriften eller en merkevare.
En chatbot er et dataprogram som «svarer naturlig» i en samtale enten via tekst eller lyd. De er ofte designet slik at de skal simulere hvordan et menneske ville svart i en samtale.
Facebook Live lar deg kommunisere med ditt publikum på en personlig måte.
Etter at du har opprettet et speilpublikum vil det bli klart til bruk når du skal opprette en annonse i Annonseadministrasjon eller Power Editor:
Facebook setter brukeropplevelse som sin førsteprioritet, og ønsker ikke at du som privatperson skal bli lurt av useriøse mennesker.
Hvordan skriver man overskrift til annonser på Facebook som fører til klikk? Det lurte jeg på siden jeg selv jobber med det, så da var det bare å undersøke og teste ut da.
Mange små og mellomstore bedrifter ser i dag verdien av å være tilstede på Facebook.
20 prosent av alle mobilsøk, altså én av fem søk, er i følge Google et resultat av stemmesøk.
Mange lurer på hvilke sosiale nettverk som passer best for sin bedrift. Her vil en medierådgiver kanskje svare noe som; ’De som hjelper deg å nå dine markedsmål’. Og for å gjøre det må man først ha definert dem, og så kan man vurdere hvilke kanaler som vil hjelpe deg å nå dem.
Å bare være tilstede i sosiale medier er ikke nok. Du kan selvsagt få følgere og engasjere deg i dem, men dersom du ikke overvåker hva folk sier om bedriften din, og så handler ut ifra det, vil ikke sosiale medier ha den rette effekten.
Det viktigste med markedsføring er å engasjere de rette personene, nå de rette kundene, samt finne de som vil handle fra akkurat din bedrift. Det finnes en drøss av sosiale plattformer og nettverk.
Å satse på å lykkes i sosiale medier gir deg en konkurransefordel foran de bedriftene som ikke er like aktive. For å oppnå gode resultater er det viktig at man går inn med en plan om å gjøre en innsats.
Det skjer endringer i sosiale kanaler til stadighet, og siden Facebook er en viktig kanal for de fleste bedrifter lønner det seg å vite hva som påvirker deg og din bedrift.