Idium | 02/04/2020
Instagram er en spennende, og hurtig voksende, kanal for bedrifter. Det finnes mange muligheter for både små og mellomstore bedrifter å sette preg på sin profil som en del av markedsmiksen.
Bruk kanalen til merkevarebygging, men også til en mer personlig kommunikasjon og inspirasjon. Husk at Instagram er en visuell kanal, og at innholdet bør reflektere dette.
Selv merket jeg at «jobbtidsklemma» gikk ut over både tid og kreativitet. Innimellom trenger man rom for å skape noe, andre ganger trenger man kanskje bare litt inspirasjon.
Har derfor samlet 3 enkle trender eller tips, som jeg håper kan inspirere deg og din bedriftsprofil også:
Istedenfor å ta ett og ett bilde, tenk helhet og planlegg utseendet på profilen din.
Prøv for eksempel å:
Dersom en potensiell følger ser på profilen din som er kreativ og helhetlig er det mer sannsynlig at de klikker Følg.
En helhet vil også være med å bygge merkevaren, og skape en gjenkjennelseseffekt.
Spør deg selv: hva er typisk meg/min bedrift?
Bygg budskap ved å forsterke eller fremheve noe ved deg/din bedrift som er tydelig; det du ønsker at dine følgere skal oppfatte deg som.
Det betyr selvsagt ikke at du alltid må holde deg til en stil. Det kan være gøy å prøve ut ideer og se hva som passer for dere. Instagram, som andre sosiale medier, er levende og man kan gjerne kaste seg på trender.
Les også: Annonsering på Instagram – noe for din bedrift?
Akkurat nå er det sans-serif (uten tverrstreker) fonter som er trendy. Men disse rene, jevne fontene får konkurranse fra “håndskrevne”-fonter på Instagram.
Du kan også blande fonter, men hold deg gjerne til to, maks tre – komplementære – fonter per design.