Idium | 02/04/2020
For at en bedrift skal bruke Facebook riktig, og som et effektivt markedsføringsverktøy, er det noen ting det er greit å vite:
I all markedsinnsats er det viktig å ha målbare mål. Når du setter mål for Facebook bør du tenke på bedriftens overordnede mål, samt definere hva du vil oppnå med disse målene.
Når du faktisk lager profilen dere har bestemt i planleggingsprosessen bør du tenke på at dine følgere/fans som kommer til siden får den nødvendige informasjonen som er viktig for dem. Tilpass siden din med logo, forsidebilde, URL osv. slik at det vil hjelpe deg med å oppnå dine mål. Gjør siden så tydelig som mulig.
De sidene som har flest følgere – av de som ikke er blant de mest kjente merkevarene – er de som kommuniserer med kundene sine. Det er ikke bare en salgskanal, det er en kommunikasjonskanal. Hør på og følg med på hva kundene dine sier, svar dem og benytt informasjonen til å videreutvikle bedriften din. Verdien av kunnskapen du kan få direkte fra kunden veier tungt.
Du bør følge med på hva konkurrenter og markedsledende bedrifter i samme bransje gjør. Denne informasjonen kan du også benytte for å bedre din egen posisjon.
Med endringer i algoritmer og Facebooks egen profil blir det stadig viktigere å betale for å nå målgruppen din. Lag kreative annonser og spons innlegg for å få potensielle kunder til å klikke seg inn på din nettside.