Å opprettholde tilstedeværelse og interesse på Instagram kan være vanskelig. Skal du nå frem til visse målgrupper i dag så må du faktisk benytte Instagram Stories.
Vi deler tips og råd for deg som skal annonsere for bedriften din på nett. Les alle våre blogginnlegg om digital annonsering her.
Å opprettholde tilstedeværelse og interesse på Instagram kan være vanskelig. Skal du nå frem til visse målgrupper i dag så må du faktisk benytte Instagram Stories.
I månedsskiftet august/september endret Facebook formatet for annonser som vises i mobilutgaven av plattformen. Endringen gjør at annonseformatet for bilder og video på mobil er mer lik på tvers av Facebook og Instagram. Det betyr at du nå kan bruke samme bilder og videoer på begge annonseplasseringene.
Mer enn 2,3 millioner nordmenn har en Instagram profil og over 60 % av disse bruker Instagram daglig (Ipsos, 2019). Det er derfor ingen tvil om at bedrifter går glipp av mye dersom de ikke er synlig her. Vi gir deg 5 gode grunner til hvorfor bedrifter bør opprette en profil på Instagram.
Instagram er en spennende, og hurtig voksende, kanal for bedrifter. Det finnes mange muligheter for både små og mellomstore bedrifter å sette preg på sin profil som en del av markedsmiksen.
Det kan ta tid å bli kjent med Facebooks annonseringsverktøy og lære seg å målrette riktig, men med tid og tålmodighet kan du oppnå veldig gode resultater.
For at en bedrift skal bruke Facebook riktig, og som et effektivt markedsføringsverktøy, er det noen ting det er greit å vite:
Facebook Live lar deg kommunisere med ditt publikum på en personlig måte.
Etter at du har opprettet et speilpublikum vil det bli klart til bruk når du skal opprette en annonse i Annonseadministrasjon eller Power Editor:
Hvordan skriver man overskrift til annonser på Facebook som fører til klikk? Det lurte jeg på siden jeg selv jobber med det, så da var det bare å undersøke og teste ut da.
Vi har nok alle opplevd remarketing, men kanskje uten å være klar over det?
Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, Pinterest, apper eller bloggnettverk? Det er mange digitale kanaler og det kommer stadig nye. Mange markedsførere føler seg presset til å være i alle, men dette koster både tid og resurser. Dessuten er det ikke sikkert at alle kanaler er rett for deg og din bedrift. Så hvordan velger du hvilke kanaler som er riktige for deg?
For å hjelpe deg til å navigere i det digitale landskapet kan du stille deg selv følgende spørsmål:
Sosiale medier er en gratis markedskanal i den grad at det ikke koster noe å sette opp en bedriftside på Facebook, LinkedIn, eller en av de andre sosiale plattformene vi i dag har tilgang til. Men dersom du ønsker å nå ut til dine kunder og potensielle kunder, så vil det nok koste deg både tid og penger.
Å bygge tillit og lojalitet hos kunder gir bedriften din kredibilitet.
Sosiale medier har utlignet konkurransen når det kommer til markedsføring og kommunikasjon. Din bedrift kan, uansett størrelse, fortelle sin historie og vise sin ekspertise på en global skala (om relevant og ønskelig), i nåtid og til en veldig lav kostnad.
Her er 6 grunner til at du og din bedrift bør markedsføre på Instagram:
Som daglig leder har du kanskje stilt deg spørsmålet: Hva får min bedrift egentlig ut av å være på sosiale medier?
Bruker du sosiale medier riktig er dette noen av effektene du kan vente deg:
Bedrifter har ved økt bruk av sosiale medier muligheten til å knytte god kontakt med sitt publikum.
De fleste bedrifter ser på sosiale medier som en nødvendig kommunikasjonskanal.
Vi lever i en tid hvor alt handler om ”likes”. En like har på mange måter blitt en bekreftelse på vår digitale adferd.
Det finnes et hav av forskjellige kanaler i sosiale medier. Her får du oversikten over noen av de viktigste og hva som kjennetegner dem.
I dag er det såre enkelt å lage seg et eget stedsfilter, også kalt geofilter, på Snapchat. Vi viser deg hvordan.
Er Snapchat et sted for markedsføring?
Snapchat er populært. Selv om det var ungdom og unge voksne som omfavnet mediet først, kommer voksne og eldre raskt etter. Men kan det virkelig brukes til noe annet enn å sende festlige bilder/videoer mellom venner. Er Snapchat et sted for markedsføring?