Idium | 14/04/2020
Alle bedrifter drømmer om at besøkende skal legge igjen kontaktinformasjonen fordi de er interessert i det du tilbyr. Hvis det skal være en mulighet for at dette skal skje må du faktisk legge til rette for at de besøkende kan gjøre dette så enkelt som mulig.
Har du en fysisk butikk hadde du neppe gjort det vanskelig for folk å komme til kassen eller spørre om hjelp.
Alt for mange tenker dessverre ikke på samme måte når det kommer til hjemmesiden, og gjør det alt for tungvint eller krevende for de besøkende å legge igjen kontaktinformasjonen sin.
Det er gode grunner til å legge ut mer enn en e-post lenke for de som ønsker å komme i kontakt med deg.
Det å lage et kontaktskjema med tydelig punkter over hva som skal fylles ut er meget viktig. Men skal hvor mye informasjon skal jeg be om?
Min mening er så lite som mulig, for hvert ekstra felt du har med faller sannsynligheten for at en potensiell kunde vil sende inn sin kontaktinformasjon.
Så i de tilfeller det er mulig, anbefaler jeg kun navn, e-post, telefonnummer og bedrift.
Det kan samtidig være interessant og spore hvordan den potensielle kunden kom i kontakt med nettopp din bedrift. Idiums kontaktskjema er et godt eksempel (helt objektivt selvfølgelig) på hvordan et kontaktskjema skal se ut.