Spørsmål og svar rundt våre nettsider

Her finner du en oversikt over alle store og små spørsmål vi pleier å få rundt våre nettsider. Ta en titt, og ta kontakt med oss om du lurer på noe mer!

Spørsmål rundt Mono-nettsider Våre mest stilte spørsmål

Har du fått en mistenkelig melding fra kontaktskjema? 

Vi opplever at flere av våre kunder mottar meldinger fra hjemmesiden om at deres domenenavn står i fare for å bli slettet, og må utføre betalinger for å stoppe dette. Disse meldingene er fullstendig ugyldige og kan bare ignoreres eller slettes. 

Mer informasjon

Våre mest stilte spørsmål:

  • Hva inngår i fri support?

    Vi er her for deg og vi hjelper deg gjerne skulle det være noe du lurer på. Support defineres som brukerstøtte hvor vi hjelper våre brukere med å løse et behov/problem relatert til tjenesten nettsider. Support omfatter ikke endringer på kundes nettside, dette blir beregnet som en konsulenttjeneste.  

     

    Skulle det være behov for support som overstiger gitte tidsrammer vil det bli varslet om dette. Standard prisliste er da gjeldende. Endringer på nettsiden basert på en konsultasjon må kontraktsfestes og vil bli fakturert.

  • Hvorfor dukker ikke siden min opp i søkeresultatet på Google?

    Alle nye nettsider må gjennom en kvalitetssjekk før de rangeres i Google-søk. Dette gjøres for å forhindre at irrelevante og sider fulle med spam rangeres høyt i søket deres. Hvor lang tid dette tar kan variere fra side til side. Google har ikke gått ut med noe estimert tid, men det kan gå fortere dersom det blir generert trafikk inn til siden. Vi anbefaler dermed å dele siden i sosiale medier, lage lenker til samarbeidspartnere og vice versa.  

     

    Her kan du lese mer om hvordan du kan få god rangering i Google raskest mulig.

  • Hvordan ser jeg statistikk fra nettsiden min?

    Vi bruker Google Analytics på alle våre nettsider og anbefaler deg og bli kjent med dette verktøyet. Her kan du se hvordan kundene dine bruker nettsiden din, hvor i landet de sitter, hvor lenge de blir på siden og mye mer. Dette gir deg en unik innsikt i kundegruppen din som gjør at du kan ta dokumenterte beslutninger med langvarig effekt. Ønsker du tilgang til kontoen tilknyttet nettsiden du har hos oss kan du benytte kontaktskjema for å sende hvilken Google-epost du ønsker tilgang til. 

  • Hva slags avtalevilkår har vi hos dere?

    Du kan lese våre til enhver tid gjeldende avtalevilkår her

     

    Dersom du ønsker kopi av avtalen din, har spørsmål angående faktura eller lignende kan du gjerne kontakte oss, så hjelper vi deg!

  • Hva skjer med nettsiden min når jeg sier opp?

    Selv om du har opprettet domenet hos oss eller en annen leverandør kan du selvfølgelig beholde det videre. Domene registreres alltid på organisasjonsnummeret. Selve nettsiden blir slettet ved avtalens utløpsdato. 

Spørsmål rundt Mono-nettsider:

  • Hvor lang tid tar det før nettsiden er klar?

    Tiden det tar å lansere din nettside avhenger av hvor raskt du som kunde får sendt inn materialet du ønsker å ha med på nettsiden. Utover det kan du se prosess og tidsfrister her.

  • Hvor kan jeg levere materiell til nettsiden min?

    Du kan fylle ut dette skjemaet, eller sende det til nettsider@idium.no.

  • Hvorfor står det at e-post er inkludert i pakken, hva har det med nettsiden å gjøre?

    Alle pakkene våre inkluderer også e-post(er). Antallet avhenger av hvilken pakke du velger, men du kan alltid kjøpe flere ved behov. E-posten har sammenheng med domenet ditt. Det vil si at om nettadressen din er www.eksempel.no eier du da rettigheten til e-postadressen post@eksempel.no. 

     

    Dersom du allerede har e-postkontoer til deg og dine ansatte kan du fortsette å bruke de på samme måte som tidligere. Da beholder du den avtalen du har angående e-post med din nåværende leverandør, eller du kan flytte de over til oss. 

     

    Har du kjøpt en e-post fra oss og ønsker å konfigurere denne kan du se vedlagt brukerveiledning her.