Idium | 02/04/2020
Dersom du bruker sosiale medier i bedriftssammenheng vet du allerede hvor mange som gjør det samme og hvor utfordrende det kan være å nå igjennom.
Hvert minutt, hver dag i uken publiserer hundrevis av merkevarer og bedrifter innhold som roper «SE PÅ MEG!».
Du har allerede sett hvor mange GIF-er og videoer som opptar feeden, så kanskje på tide at din bedrift også lager bevegelig innhold. Det er mange gode grunner, men de to viktigste er:
Med animasjon får et design en helt ny dimensjon. Bevegelsen fanger seerens oppmerksomhet på en måte et statisk bilde ikke kan. Og i en masete sosial kanal er det viktig å skille seg ut.
Les også: Praktiske verktøy for markedsføring del 5 Godt visuelt innhold
De mystiske ‘algoritmene’. Ingen er nok helt kloke på dem, og det kan være frustrerende å prøve å finne ut hva som er fordelaktig. Men innlegg som inneholder GIF-er og videoer får gjennomsnittlig mer engasjement og det er derfor mer sannsynlig at disse postene vises i ditt publikums feed.