I del 1 fikk du verktøy som hjelper deg å generere ideer. Nå har du ideene, men hvordan organiserer du dem?

Evernote

Evernote lar deg samle ”alt” av notater, ideer, bilder, websider og mer. Med et velfungerende taggesystem kan du forvalte ideene dine med en enkel tag på flere morsomme måter. Del inn etter for eksempel emne, stadiet til ideen og mer.

Enn så lenge er den ikke på norsk, men den svenske versjonen fungerer godt.

Evernote 

Evernote-startside
Evernote lar deg forvalte ideer, dokumenter, bilder og mer.

Google Calendar

Kalenderverktøy som Google Calendar kan også benyttes som markeds-/publiseringskalendere. Dersom du poster ett innlegg per dag kan du bevare ideene dine som ”heldags” og flytte dem rundt i kalenderen etter behov. Dersom du planlegger å legge inn flere poster kan det lønne seg å legge inn en påminnelse til publiseringstidspunkt. Velg om du vil se kalenderen per dag, uke, måned eller som en agendaliste.

Google Calendar

Google Calendar
Google Calendar hjelper deg å holde deg organisert.

Dropbox

Dropbox er et av de beste stedene å lagre og dele ting som en PDF, Word dokumenter, designfiler, bilder og mer.

Dropbox

Startsiden-til-Dropbox.
Dropbox er et populært og brukervennlig verktøy.

Når du får struktur og blir mer organisert vil det gi rom for mer kreativitet. I neste innlegg deler jeg verktøy som er praktiske når du vil optimalisere innholdet ditt.

Ønsker du en helhetlig strategi for din markedsføring?