DekkTeam er forhandler av dekk til en rekke motoriserte kjøretøy og sørger for at kundene får korrekt veiledning ved valg av dekk og felger til sin bil.

 

Resultater:

Dekning – 2,4 milloner IP adresser

Personer inne på nettsidene til kunde i kampanje – 1.150st/dag

Økning antall direkte henvendelser – 360%

Økning antall besøkende i kampanjeperiode – 66%

Økning eksponeringen digitalt med – 47%

 

Kundens utfordring:

Dekkteam er en tradisjonell bedrift som jobbet nesten kun med print og DM. De ønsket å være mer tilstede digitalt, men visste ikke hvordan de skulle gjøre dette på en kostnadseffektiv måte og måle på riktige parameter. Idium har hjulpet Dekkteam med deres kampanjer i vår og høst, i de typiske dekkskiftesesongene.

 

Hvordan vi løste prosjektet:

Vi har prøvd ut en rekke ulike plattformer, fra Finn.no til lokalaviser, og merket tidlig hvilke kanaler som fungerte best til deres kampanjer. I tillegg har Idium har hjulpet Dekkteam med rådgiving, rapportering, Kampanjesider, Bannerproduksjon, og drift av kampanjene for vår og høst.

Dekkteam landingsside

 

Tjenester brukt

Medierådgiving  Kampanjeside  Google+  Google Adwords

 

Kunde:
Dekkteam
Idium evner å bruke ny og spennende teknologi til å treffe våre kunder mer målrettet og tilpasset enn før. Kampanjene er varierte og komplekst satt opp, med løsninger som treffer målgruppene på forskjellig vis. Mehdi Hashemi har bred innsikt og setter seg godt inn i caser. Løsningene han presenterer er derfor meget gode og vi føler at både gjennomføring og oppfølging etterpå fungerer meget bra Markedskoordinator, Stina Stenerud, Dekkteam

Vil du bli vår neste suksessreferanse?