Corinor er Nordens største leverandør av skreddersydde benkeplater og innredningsløsninger i Corian til både private hjem og bedrifter.

 

Resultater:

43 % økning i organisk søk (SEO)

90 % økning i e-post-henvendelser

1470 relevante besøkende via AdWordskampanje

903 % økning i trafikk fra Facebook

18 % økning i direkte søk på URL

 

Kundens utfordring:

I slutten av 2014 kom Corinor til Idium og trengte hjelp til å lage en digital strategi. Målet med bedriftens markedsføring var, og er, å inspirere, informere og veilede kundene til forhandlerne rundt om i Norge. Corinor ønsket derfor økt synlighet i det private og bedriftsmarkedet, i form av innhold og visuelt innhold. Synligheten driver i sin tur trafikken videre til bedriftens nettside og deretter til hver enkelt forhandler. Bedriften ønsket også en strategi rundt egne oppdateringer på hjemmesiden og i sosiale medier for å få en synergieffekt av tiltakene.

 

Hvordan vi løste prosjektet:

Ettersom kunden kan mye selv og ønsket å lære mer for å få mest mulig effekt av markedsføringen, så har Idium skreddersydd Workshops hvert år. Dette har ikke bare økt bedriftens forståelse av verdien ved å markedsføre seg digitalt, men de har også klart å skape mer trafikk inn til sin nettside. For å jobbe mot kundens mål om økt synlighet i Google har vi jevnlig jobbet med søkemotoroptimalisering. Arbeidet har blitt utført etter en omfattende analyse for å få et helhetlig bilde av hvilke tiltak som må gjennomføres for å få mest mulig effekt av SEO-budsjettet. SEO-arbeidet har gått på brukervennlighet, tekniske endringer og tillagt innhold. Sammen med dette har vi laget AdWordskampanjer for å øke relevansen og minimere CPC-kostnadene. Vi har også jobbet med optimalisering av annonsene for å treffe riktig målgruppe.

 

Facebook har et stort potensiale for framvisning av den visuelle delen av bedriften. Ved riktig bruk av Facebook har vi utnyttet oss av gratis og organisk spredning av innhold. For å øke synligheten ytterligere har vi også jobbet med Facebook-annonsering for å nå målgruppen som ikke følger Corinor i dag.

Corinors Facebookside

 

For å nå ut i bedriftsmarkedet og oppdatere Corinors eksisterende kundebase har vi jobbet aktivt også med nyhetsbrev. Ved bruk av statistikkverktøyet til MailChimp kan både vi og kunden se eksakt hva vi får igjen for e-postmarkedsføringen, og kontinuerlig jobbe med optimalisering ut i fra resultatene. Dette tiltaket har gitt mer trafikk til nettsiden, og spredning av kjennskapen om deres produkter og tjenester.

 

Tjenester brukt:

SEO  Mailchimp  AdWords  Facebook-annonering  Workshop

 

Kunde:
Corinor Norge
Hva er produsert:
SEO, Mailchimp, Facebookannonsering, Workshop, Google AdWords

Vil du bli vår neste suksessreferanse?