Med Google Bedriftprofil, tidligere kalt «Google My Business», gjør du det enklere for folk i nærheten å finne frem til deg, akkurat i det øyeblikket de trenger tjenesten du leverer. Dette er gull verdt hvis du er en lokal aktør og leverer tjenester innenfor et definert geografisk område.
Samtidig vil en korrekt og oppdatert oppføring i Google Bedriftsprofil bidra til bedre rangeringer i Googles søkeresultater. Det kan gi flere besøkende inn til ditt nettsted og flere potensielle salg for bedriften.
En god bedriftsprofil i Google Bedriftsprofil er informativ og til enhver tid oppdatert. Oppføringen bør inneholde:
Bedriftsprofilen kan også brukes til å lede kunder inn på nettstedet deres. Selger dere noe eller har gode tilbud? Bruk oppføringen til å vise det frem! Skriver dere tekster som kan være av interesse for nye kunder? Del dem i Google Bedriftsprofil. Oppføringen er et utmerket vindu for å vise frem din bedrift fra sin beste side – til glede for både nye og gamle besøkende.
Tjenesten fikk nytt navn i 2021, og gikk fra å hete «Google My Business» til å kalles «Google Bedriftsprofil», eller «Google Business Profile» på originalspråket. Endringen er et ledd i å gjøre håndteringen av profilen enklere, blant annet har Google lagt ned appen, og lar nå brukerne redigere profilen direkte i søkeresultatet.
En gjennomarbeidet bedriftsoppføring i Google Bedriftsprofil får deg til å fremstå som mer tilgjengelig for kundene dine, og som en profesjonell aktør i din bransje. Kundene kan enkelt finne deg i kart, sende meldinger eller ringe direkte fra oppføringen. Jo enklere det er å kontakte dere, desto mer sannsynlig er det at folk velger å gjøre det.
Hvis dere innhenter gode anmeldelser fra kunder dere allerede har, blir dere også mer attraktive for nye kunder.
Vi vil innhente informasjon fra din nettside, sosiale medier og annet som er tilgjengelig, og bruke dette til å sette sammen en god og informativ oppføring for dere. Har du bilder tilgjengelig som ikke ligger på nett i dag, tar vi gjerne imot disse.
Alt du trenger å gjøre er å godkjenne at vi administrerer oppføringen på vegne av dere når en konsulent eller rådgiveren din ber om det.
Når oppføringen er oppe og går, legger vi deg til som administrator. Da har du selv muligheten til å holde bedriftsinformasjonen oppdatert. Du har også tilgang på statistikk, og kan følge med på hvordan brukerne interagerer med bedriftsprofilen din.