Et viktig verktøy for markedsføring, merkevarebygging og økt engasjement.

Et bilde sier mer enn tusen ord? Smart bruk av Instagram kan gi økt trafikk til nettsidene dine, høyere engasjement hos kundene og kanskje aller viktigst – økt salg. Her har vi samlet noen gode råd til hvordan du bruker Instagram på best mulig måte.

Instagram for bedrifter

Produktlanseringer: Bruk Instagram til å markedsføre nye produkter og tjenester. Bruk gjerne denne kanalen til å vise frem ting før lansering, da blir det mer interessant å følge deg på Instagram.

Arrangement: Lag et eget #hashtag for arrangementer du holder (#googleseminar #interiørkveld #snekkerprat #smartregnskapsføring). Da kan deltakere ta egne bilder og tagge bildet med navnet på arrangementet. På den måten vil din merkevare bli bedre kjent.

Sosialt: Oppfordre brukerne til å tagge bilder med #firmanavnetditt. Bruk sosiale medier til å trekke frem gode bilder. Det gir økt trafikk og økt engasjement. Se her hvordan Farris Bad bruker Instagram på sine Facebook-sider.

«Direktesending»: Kjør live-dekning av arrangement, prosjekter og begivenheter som er viktige for kunden. En snekker kan f.eks legge ut bilder gjennom en arbeidsdag for å vise hva jobben består i, hva som gjøres og hvilke rutiner som gjennomføres.

Relevans: Bruk ord som er relevante for din bedrift når du #tagger bildene dine. #bad #rørlegger #lekkert #service kan være gode ord for et bilde lagt ut av en rørlegger. Du kan også lage fine kollasjer med før og etter bilder. Det er kun fantasien som setter grenser.

Personlig: Ta bilder av ansatte, arbeidsplassen, kantinen og resepsjonisten. Vis hvem du/din bedrift er!

Les også: 6 grunner til at du skal bruke Instagram til markedsføring

Ønsker du hjelp med Sosiale Medier?