Vi viser deg steg for steg hvordan du kan se annonserangeringen på Google Ads-annonsene dine.

 

Hva er quality score

Quality score, også kalt annonserangering på norsk, brukes for å rangere hvor relevant annonsen din er i følge hva brukeren forventer å finne. Og Google Ads bruker denne verdien til å bestemme hvor annonsen din blir plassert i søkeresultatet. Det vil si at om du har dårligere score enn konkurrentene dine vil de få en bedre plassering enn deg. I tillegg blir annonsene dine også dyrere.

 

Slik legger du til quality score-kolonne i Google Ads

Logg deg inn i annonseverktøyet og følg disse punktene for å legge til en quality score-kolonne i annonseoversikten din.

  1. Trykk på “All campaigns” øverst til venstre
  2. Trykk på “Keywords” i den andre menyen
  3. Trykk på “Column” i menyen over, til høyre i oversikten
  4. Trykk “Modify columns”
  5. Trykk på “Quality Score”
  6. Huk av på “Quality Score” og trykk “Apply”

 

Les mer: Slik får du høyere quality score i Google Ads