Dating og kundeforhold har mange likheter, dette slo meg da jeg snakket med en av mine single venner om hvordan han skulle klare å finne drømmepartneren.

Jeg bestemte meg for å lage denne guiden for å hjelpe deg til å finne drømmekunden, og kanskje også drømmepartneren.

Mann-ser-seg-i-speilet-gjør-seg-klar-til-date-foto-av-Charlotte-Danielsen-idiumÅ finne drømmekunden er ikke alltid så lett. Mange drømmer om den perfekte kunden som er pålitelig, omtenksom, glad, positiv og har god humoristisk sans.

Men hvor begynner du? Hvordan kan du sjarmere drømmekunden til å like deg og kanskje til og med elske deg? Det er en lang prosess og det første du må gjøre er å definere hvem drømmekunden din er.

Hvem er drømmekunden din?

Aller først må du definere hvem du ønsker å ”date” og noen egenskaper du ønsker at drømmekunden din har. Ingen er perfekte så her det viktig å fokusere på det som er viktigst for deg. Det kan for eksempel være at du ønsker pålitelige fremtidsrettede kunder med bein i nesa. Når du har funnet ut av dette er det på tide å gjøre seg synlig, tilgjengelig og begynne letingen etter den rette. Men hvor skal du begynne å lete?

Hvor er drømmekunden din?

Kompisen min fortalte at han ikke visste hvor han skulle være synlig fordi det finnes så mange kanaler å velge mellom.

Det problemet kjenner kanskje du også deg igjen i når du skal finne drømmekunden?

Det er derfor viktig å velge de kanalene som gir mest effekt slik at du slipper å bruke unødvendige ressurser og krefter på noe som ikke vil gi deg resultater.

For å unngå dette er det lurt at du tilegner deg kunnskap, får tips av eksperter og andre med erfaring på området.

Hvordan kommunisere med drømmekunden?

De fleste drømmekunder ser etter noen som kan dekke deres behov.

Derfor vil de bli sjarmert og nysgjerrig på hvem du er hvis du forteller dem at du kan oppfylle deres drømmer og gi dem en bedre hverdag.

Når du har undersøkt litt om drømmekundens behov og kommuniserer dette gjennom riktige kanaler er du klar for en date.

Mann-klar-til-date-foto-av-Charlotte-Danielsen-idium
Selv om du kanskje ikke tar med blomster i et kundemøte, tar du med deg gode ideer og intensjoner. Du jobber for dem. Foto: Charlotte Danielsen.

Bra! Nå har du funnet ut hvem du ønsker å date og hvor de er.

Du kommunisere målrettet, er tilgjengelig og klar for din første date med drømmekunden.

I neste innlegg skal jeg hjelpe deg å date drømmekunden og kanskje det også blir et partnerskap ut av det.

En uforpliktende prat med en Medierådgiver?

  • Gjelder henvendelsen brukerstøtte- eller fakturaspørsmål? Klikk her!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.