Å lage en plan for din tilstedeværelse på nett er en nyttig øvelse å gjøre. En god plan vil gjøre deg bedre rustet for å gjennomføre og lykkes med bedriftens digitale hverdag.

Har du en plan for markedsføringen?Det første du bør gjøre er å vurdere hvilke kanaler du skal finnes i. Vurder nøye og bestem deg kun for å være der du har tid og ressurser til å finnes. Det er liten vits i å være på plattformer du ikke bruker eller oppdaterer regelmessig. Velg deg heller ut noen færre kanaler som du legger en god innsats på.

Du bør også ha en klar idé om hvorfor du skal finnes i de ulike kanalene. Vær bevisst på hva som er målet med hver enkelt kanal. Det kan for eksempel være å generere leads, for å informere, kundeservice, øke kjøpstakten eller bygge lojalitet. Noen kanaler er bedre egnet enn andre til å nå de ulike målene.

Kanaler du bør vurdere er:

  • Nettsider
  • Facebook
  • Google
  • Twitter
  • Instagram
  • Blogg
  • Nyhetsbrev

Når du så har bestemt deg for hvilke kanaler du skal finnes på, må du bruke litt tid på å vurdere hvordan du skal få mest mulig ut av dem? Er det noen av kanalene som jobber godt sammen og hvordan oppnår du maksimal effekt av innsatsen du legger ned?

Til sist vil du ha mye igjen for å sette opp en plan for når og hvor du skal kommunisere hva. Tenk gjennom hva dine kunder bryr seg om eller lurer på i tiden som kommer. Å forberede informasjon og innlegg til ulike sesonger er et godt tips. Hvordan brukerne dine oppfører seg, hva som påvirker dem, hvilke tidspunkter på døgnet som fungerer best for ditt innhold, responstider og så videre er andre ting som det er lurt å ha oversikt over. Da vil du garantert få mer igjen for din digitale tilstedeværelse.

Sett av tid i kalenderen din til å gjennomføre planen du har laget!

Idium har en rekke erfarne personlige rådgivere som kan hjelpe deg gjennom hele prosessen. Ta gjerne kontakt med oss for en workshop tilpasset deg!

Vil du vite mer om Workshop?

La oss skreddersy en Workshop for å hjelpe deg og nå dine mål.