Kommuniser direkte til/med dine kunder for å øke tillitt og salg.

Nyhetsbrev kan skape (lang-)varige forhold til kunder ved å holde bedriftens navn i deres tanker. Med riktig innhold kan du styrke forholdet til dine kunder. Du burde:

  • ha et effektivt emnefelt (få din e-post åpnet)
  • ha en særegen stemme/tone (få budskapet lest)
  • levere kvalitetsinnhold som dine kunder kan dele med andre (anbefalinger osv.)

Beste praksis

En generell regel er å holde design og innhold minimalt.

Du burde også:

  • sørge for at du har tillatelse til å sende e-post (for eksempel ved å tilby abonnement på nyhetsbrev i nettbutikken din/på nettsiden din)
  • ha en klar forbindelse mellom e-postene dine og merket ditt; inkluder for eksempel bedriftens logo og farger
  • inkluder gjerne en lett synlig lenke til en nettversjon av nyhetsbrevet ditt

Les også: 5 grunner til at din bedrift bør ha blogg

Design

Sørg for at brukeropplevelsen blir god ved å:

  • holde designet rent og enkelt
  • designe en e-postmal som er tilpasset mobile enheter
  • optimalisere designet for forhåndsvisningspanelet

Les også: Profesjonell e-post med Gmail – mer enn bare en e-postkonto

Innhold

Når du skriver budskap til e-post/nyhetsbrev burde du:

Mer informasjon om Nyhetsbrev?