Det er enkelt å komme i gang! Fyll inn din kontaktinfo eller ring oss på 22 00 84 04 og bestill din bedriftsprofil i dag.
Hvis ikke du, eller noen av kundene dine laster opp egne bilder til profilen, er det antageligvis et upersonlig Google Street View bilde som blir vist. Ved å laste opp egne, gode bilder av bedriften, produktene og tjenestene dine vil du fremstå som mer attraktiv for de som søker etter deg. Driver du en restaurant kan du tiltrekke deg flere besøkende ved å legge opp bilder av rettene du serverer, fasaden og den hyggelige atmosfæren slik at besøkende enkelt finner frem.
Det er nærmest blitt en vane for forbrukere å lese anmeldelser før de kjøper eller bestiller noe. Selv om det kan føles skummelt at alle kan legge igjen en anmeldelse uten at du har mulighet til å slette dem, oppgir Google selv at brukere synes en god blanding av gode og dårlige anmeldelser er mer tillitvekkende enn utelukkende positive.
Du har også mulighet til å svare på alle anmeldelser, noe som lar deg rydde unna misforståelser som kan ha gjort en kunde misfornøyd, eller takke pent for fine ord.
Anmeldelser på din bedriftsprofil kan også være med på å øke rangeringen din i Google, det gir signaler til søkemotoren om at bedriften din er verdt et besøk.
Etter at du har satt opp din konto, eller fått tilgang til den kan du redigere profilen rett fra Google-søk eller et søk i Google Maps på ditt eget bedriftsnavn.
Får du mange av de samme spørsmålene? I din profil kan du komme kundene i forkjøpet og svare på de vanligste spørsmålene du får, på den måten slipper både du og kundene dine å bruke tid på dette.
Via din Google Bedriftsprofil kan du generere en lenke som du kan legge i din e-postsignatur, legge ut på sosiale medier eller på nettsiden, og be de besøkende om å legge igjen en stjerne eller fem.
Har du ikke helt oversikt over hvilken informasjon som ligger der ute, eller sliter med at du har flere oppføringer? La oss gjøre jobben for deg. Som nettsidekunde hos oss sitter vi allerede med en hel del informasjon om deg, som gjør at vi kan sette opp kontoen din på best mulig måte. Vi vil også følge din designprofil, slik at du får en rød tråd i all din tilstedeværelse på nett.
Det er helt riktig at Google Bedriftsprofil er et gratis produkt. Du kan sette opp kontoen helt på egen hånd og drifte den selv. Men det er som med alt her i livet. Du kan male fasaden på huset ditt selv, eller du kan sette det bort til fagfolk med erfaring og kompetanse. Ved å sette bort kontoen din til oss sørger vi for riktig oppsett, korrekt informasjon, fine bilder og beskrivelse av dine produkter og tjenester. Vi sørger for at du får maksimalt ut av din bedriftsprofil, og hjelper deg med å holde den oppdatert.
Du bruker tid på det du er god på, vi bruker tid på det vi er gode på.
Seks gode grunner til å ha en Google Bedriftsprofil
Mer enn 50 % av interaksjonene med din Google Bedriftsprofil fører til et besøk på din nettside.
64 % av forbrukere bruker Google Bedriftsprofil til å finne adresse, telefonnummer og annen kontaktinformasjon.
De to siste årene har søk “nær meg” økt med over 200 %. F.eks. “frisør nær meg” eller “matbutikk i nærheten”.
Fullførte profiler har syv ganger større sjanse for å få klikk enn de som er urørte.
76 % av de som søker etter noe i nærheten besøker virksomheten innen én dag, 88 % av de som gjør samme søk besøker virksomheten innen en uke.
28 % av søk i nærheten ender opp i et faktisk kjøp.
Vi innhenter all relevant informasjon om bedriften din og setter dette sammen til en god og informativ oppføring. Har du bilder som ikke ligger på nett i dag, mottar vi gjerne disse. Vi legger inn en beskrivelse av din bedrift, firmaets adresse, alle kontaktpunkter, åpningstider og dine tjenester. Dersom du annonserer i Google Ads sørger vi for å koble kontoene sammen for enda bedre utbytte.
Alt du trenger å gjøre er å godkjenne at vi administrerer oppføringen på vegne av dere når vi ber om det. Dersom du ønsker å gjøre endringer på profilen din, oppdatere noe eller legge til flere bilder tar du bare kontakt med oss.
Vi gir deg selvfølgelig full tilgang til kontoen, slik at slik at du kan logge deg inn og gjøre endringer om du ønsker. Der får du også tilgang til statistikk, og kan følge med på hvordan brukerne interagerer med bedriftsprofilen din.