Idium | 02/04/2020
Få mer ut av Google Analytics med disse egendefinerte oversiktene du kan legge til i din egen konto.
Det kan være litt overveldende og forvirrende med alle disse tallene og grafene i Google Analytics. For hva bør du egentlig se etter og hvordan kan du bruke innsikten programmet gir deg til å forstå og igangsette konkrete tiltak for å optimalisere nettsiden din? Vi har gjort det litt lettere for deg med disse oversiktene, også kalt dashboards.
Vær obs på at modulene i oversiktene inneholder filtre tilpasset vår egen nettside, så det kan være lurt å gå inn og gjøre egne justeringer slik at de passer din nettside bedre.
Om du ønsker et raskt overblikk over trafikken på nettsiden din er denne oversikten noe for deg. Oversikten inneholder moduler som forteller deg:
Få tilgang til oversikten nederst på siden.
Denne oversikten passer for deg som ønsker informasjon om de besøkende på nettsiden som kommer fra søk. Oversikten inneholder blant annet:
Få tilgang til oversikten nederst på siden.
Denne oversikten vil gi deg en forståelse for om innholdet og strukturen på nettsiden fungerer som den skal, eller ikke. Her vil du se hvilke sider som de besøkende lander på første gang de er på siden din, også kalt landingssider, hvilke sider som har høyest fluktfrekvens og de sidene som er de vanligste utgangssidene.
Landingssider med fluktfrekvens
Gjennomsnittlig antall sider per økt
Steder med lang lastetid
Sider med høyest fluktfrekvens
Mest besøkte sider
Utgangssider
Få tilgang til oversikten nederst på siden.
Er nettsiden din i god teknisk stand? Denne oversikten kan gi deg svaret på det med å blant annet fortelle deg hvilke sider som laster tregt, hvor lenge de besøkende befinner seg på siden og hvilke nettlesere som har høyest fluktfrekvens.