Idium | 01/04/2020
Din fluktfrekvens (fluktrate) eller bounce rate, viser prosenten av en-sides visninger (altså et besøk der en besøkende forlot sidene dine fra samme side de kom inn på uten å engasjere seg videre på nettstedet).
Du må holde dem interesserte i det de leser, lede dem videre til nytt innhold og forhåpentligvis til den handlingen du ønsker at de skal utføre (eksempelvis: salg, påmelding, nedlastning osv.). Godt innhold er nøkkelen!
Du kan finne tallet på din fluktrate/bounce rate inne i din Google Analytics konto. Er dette tallet høyt må du analysere hvorfor; dersom grunnen ikke er at du kun informerer kunder om åpningstider i din fysiske butikk eller lignende, så må du gjøre noen tiltak.
Les også: Hvorfor bruke Google Analytics?
Et oppsummeringsinnlegg kan også være en god måte å få flere klikk på dine lenker. Skriv korte, gode beskrivelser av forskjellige innlegg, helst relaterte, og lenk til både eldre og nyere innlegg. Noen velger å lage en oppsummering ved årsskifte. Da kan du for eksempel kalle det: ”Årets mest leste innlegg om xx”.
Lykke til!
Ønsker du å lære mer om hvordan du får folk til å bli på nettsidene dine?
Les også: CRO: begynnerguide til konverteringsoptimalisering, del 3 Landingssider
PS. Dette innlegget har veldig mange lenker videre, for mange for ett innlegg, men har blitt laget slik som et eksempel på noen av mulighetene du har for å holde folk på dine sider. Er du en av dem som faktisk har lest helt ned hit: takk :)