Idium | 02/04/2020
Fokus på SEO er en langsiktig investering din bedrift gjør for å oppnå gode rangeringer av eget innhold i de ulike søkemotorene, og det kan ofte ta tid før man merker effekten.Er du utålmodig etter å se resultater av ditt SEO arbeid? Disse 5 faktorene kan være avgjørende for at dine nettsider skal oppnå høyere rangeringer i søkemotorer, og ytterligere synlighet mot deres målgruppe.
Det er lettere å oppnå høyere rangering på eksisterende innhold og eldre URLer som allerede har en god rangering i søkemotoren Google, enn å oppnå høy rangering med nytt innhold og nye URLer.
Ta utgangspunkt i innholdet som har god trafikk og høy fluktfrekvens. I Google Search Console får du oversikt over søkeord som blir søkt mest på relatert til deres nettside. Disse kan du bruke som utgangspunkt for videre arbeid.
Rydd samtidig opp i duplikat innhold og samle innhold som ligner hverandre (dersom det er samme tematikk) på en side.
Når du har publisert nytt innhold eller videreutviklet eksisterende innhold på din hjemmeside gjør du lurt i å dele det på din bedrifts Google-profil. Informasjon her blir prioritert av Google og gir dere en god mulighet til å øke synligheten ytterligere på deres viktige søketermer.
Antall følgere og engasjement på dine sosiale plattformer påvirker rangering i søkemotorer. Et viktig arbeid før høyere rangering av ditt varemerke i Google, er å optimalisere eksisterende plattformer på sosiale medier.
Les også: Bedrifter og SEO i 2016
For å raskt få økt synlighet er det viktig å få en oversikt over brutte lenker på nettsidene dine. En teknisk rapport vil gi deg oversikt over hvordan dine nettsider ligger an.
Google jobber kontinuerlig med å gjøre det enklere for brukerne å finne svar på det de lurer på. Oppdateringen søkemotoren gjorde 22.februar 2016, ved å redusere antall plasser for betalt søk og tilrettelegge for det i topp- og bunnlinjen, fører til at bedrifter må være mer relevante for å oppnå god plassering. Samspillet mellom SEO og betalte søk, som Google Ads, er viktigere enn noen gang.